Vilseledande reklam ifrån Arla

Arla kör just nu med reklamen "Mina kor är mina arbetskamrater. Det viktigaste är att de mår bra". 
Detta är ju ren och skär lögn ifrån Arla för ingen av korna har valt att få vara där, utan det är vi människor som bestämmer kornas öde. Och tycker man att det viktigaste är att djuren mår bra så hade man helt enkelt slutat exploatera dom.
Den dagen då korna faktiskt skriver på ett anställningsavtal så kommer reklamen däremot stämma.
Men kommer det någonsin att hända? Nej.
 
 News55 hörde av sig till mig om jag kunde lämna lite kommentarer om min anmälning! ↓
Länk till hela artikeln här.
 

I artikeln står det att ett 50-tal har lämnat in anmälningar till KO, men siffran är antagligen högre nu då fler av mina vegankompisar har anmält de senaste dagarna.
 
Arla försöker förfina en industri som är en av de värsta och mest förtryckta som finns.
Det går inte att blunda för det vi gör emot djuren, att blunda är att förminska deras existens.
 
 
Vill du också anmäla Arla för falsk marknadsföring? Då gör du det → här ←





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?